تبلیغات
یادداشت های طلبه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله هر موقع می مانم که در این وبلاگ چه بنویسم  یا در جلسه سابقون چه بحثی را مطرح کنم ،یکی از طلبه ها یک بحث مهمی را مطرح می کند و یا سؤالی می کند و جواب متناسبی دریافت می کنند و بعد بنده به صورت تفصیلی یا فشرده ی آن را بین دوستان مطرح می کنم یا در این وبلاگ می نویسم .

دیشب یکی از دوستان که طرفدار انجمن حجتیه بود آمد پیش من و گفت که آقای محمدنیا شما با این جریان معاندانه و متعصبانه برخورد می کنید و من نمی توانم حرف شما رابپذیرم . چرا با اینها مخالفت می کنید با اینکه اینها مخالفتی با این نظام نداشته اند و در جریانات خنثی عمل کردند و هم وغمشان امام زمان هست و ترویج افکار مهدوی

خدمت این دوست بزرگوارم عرض کردم که اولا اینکه اینها با نظام مخالفت نمی کنند خودش جای سؤال است که این آقایان حداقل دز زمان فتنه طبق مدارک با جریان های بر انداز همکاری می کردند و به همین دلیل علی رغم اینکه دربار این جریان نباید نشست بلکه باید با آن یه شدید ترین نحوی مبارزه کرد . و ثانیا اگر هم به قول شما و خودشان خنثی باشند باز هم باید با آن ها مبارزه کرد و مبارزه ی ما نه تنها با این ها باید باشد بلکه با هر کسی که فکری خنثی دارد باید مبارزه کرد تا توانایی ارائه ی افکارش را میان مردم نداشته باشد ، البته که باید توجه داشته باشیم که مبارزه شیوه های گوناگونی دارد که شامل فکری و فیزیکی است و این آقایان تا وقتی که به نظام آسیب ها ی فیزیکی مثلا مبارزه علنی یا تخریب یا شایعه پراکنی نداشته اند ما فقط با آن ها مبارزه فکری خواهیم کرد .بعد از حرف ها این برادر محترم از من پرسید آخه با این بنده خدا ها چرا در صورتی که خنثی باشند باید مبارزه فکری کرد ؟ مگر جز فکر امام زمان را ارائه می دهند ؟ و مگر اینها جز با بهائیت می جنگند ؟ شما بهائیت را ول کرده اید و به امام زمانی ها گیر می دهید ؟

باید در جواب این دوستمان و امثال این ساده اندیشان گفت که :

اولا : در مملکت اسلامی( سرزمین مؤمنین ) حتی اگر حکومت اسلامی وجود نداشته باشد اصلا خنثی بودن معنا ندارد یا با اسلام یا بر اسلام است و دلیل ما بر این حرف این است که خداوند در آیه 141 سوره نساء می فرمایند : لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلا یعنی خداوند به نفع کفار علیه مؤمنین راهی قرار نداده است ظاهر آیه همان چیزی است که ترجمه شد اما با کمی دقت در آیه متوجه می شویم که منظور خدا این نیست که کفار نمی توانند بر مؤمنین راه یابند اما منظور خداوند این است که مؤمنین اگر مؤمنند نباید بگذارندکه کفار به آن ها نفوذ کنند تا با توجه به آیه ان تنصر الله ینصر کم خداوند به مؤمنین کمک کند ، پس نتیجه می گیریم که اگر کسی در حکومت اسلامی خنثی باشد حداقل با سکوتش به کفار کمک کرده است و این نیز همان است که در فتنه 88 اتفاق افتاد و باعث شد خیلی از شخصیت ها که به خیال خودشان خنثی بودند به دشمن کمک کنند و در جایی که وظیفه ی شان مبارزه بود مانند جاسوسان راه را برای نفوذ  آنان گشودند.

دوما : اگر دلیل شان ظلم حکومت بود ! و این آقایان به حکومت انتقاد داشتند باید گفت که باز هم موظفند که از سرزمین مسلمین دفاع کنند و باز اگر بگذارند کفار و دشمنان اسلام نفوذ کنند و به وسیله ی آنان با حکومت مبارزه کنند باز هم باید در درگاه الهی جواب گو باشند و باز برای این صحبتم دلیل دارم و آن این است که :

یونس ابن عبدالرحمن می گوید  به امام رضا گفتم مردی از دوستان شما از کسی اسب و شمسیر گرفته و رفته است جهاد کند ، اگر رومیان داخل سرزمین مسلمین شده باشند آیا به نظر شما نمی تواند (زیر پر چم حکومت جائر غیر شیعی ) جلوی آنها را بگیرد ؟ امام فرمودند: مرزبانی کند ، اما دست به کشتن نزند ، اما اگر خطری متوجه کیان اسلام و مسلمین شد وارد درگیری و کشتن شود که در این صورت در کیری اش به خاطر خود است نه به خاطره حاکم . راوی می گوید : عرض کردم اگر دشمن به منطقه ای که آن شخص نگهبان است حمله کند و ظیفه ی او چیست ؟ امام فرمودند : در این هنگام او باید( یعنی واجب است ) برای دفاع از کیان اسلام با آن ها بجنگد ، نه در دفاع از اینان ( حکام ظالم ) زیرا اگر سرزمین اسلام از بین رفت ، دین محمد نیز از بین خواهد رفت .

با توجه به این روایت بسیار پر بار و پر کاربرد اگر چه این حکومت ظالم هم باشد باز باید کیان اسلامی را در برابر این دشمنان حفظ کرد اگر چه این حکومت آن قدر ظالم باشد که آن اقایان در آن حکومت مانند خود امام رضا به خاطر مبارزه اش کشته شود .

سوما :باید گفت که آیا اصلا وظیفه ی این آقایان مبارزه با بهائیت است ؟ که تا به حال هم با اینکه اینقدر بودجه صرف کرده اند نتوانستند کار چندانی را به جای ببرند . آیا وظیفه ی ایشان این نیست که این اقایان با ریشه ی این گرایشهای این مردم یعنی رواج فساد و بی بند و باری مبارزه کنند ؟

چهارم: وقتی گفتیم که این ها شخصیت امام زمانی هستند و به این دلیل نباید جلوی این ها را گرفت باز حرف پوچ و بی ارزشی است به این دلیل که اولا این ها همان فکر مسموم خنثی بودن را ترویج می کنند و ثانیا در مواقع حساس مانند فتنه 88 و یا قبل از انقلاب در اوج عذای مردم و هتک حرمت نوامیس و پایمال کردن خون شهدا و نفوذ دشمن به فکر جشن امام زمان گرفتن هستند !!؟ و بیشتر در چنین اوضاعی که باید بیایند در میدان و مبارزه کنند و جهاد داشته باشند گوشه ای بنشینند و دعا کنند ! البته دعائی که در هنگام مبارزه منافات با آن ندارد . به جای اینکه مانند امام حسین هنگام حمله به خیمه گاه مبارزه کنند ، ایستاده اند و دعا می کنند ؟!! این چنین امام زمانی ای که به فکر مسلمین و کیان اسلامی نباشد به درد جرز لای در می خورد .

و مثل این کارها صد ها کار نکبت بار دیگر مانند فتوی به حرمت شرکت در جبهه در 8 سال دفاع مقدس داشتیم .

البته تناقضات سیاسی این انجمن به اصطلاح حجتیه و رآس آن آقای شیخ حلبی نیز اگر خداوند عمری دهد خواهم نوشت . و السلام علیکم و رحمة الله



نوشته شده در سه شنبه 10 مرداد 1391 توسط طلبه سرباز | نظرات ()